tel +48790559909

Adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na jakich warunkach można prowadzić ewidencję przychodu?

Uzupełnienie dokumentówPodatnicy rozliczający się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych objęci są obowiązkiem prowadzenia ewidencji przychodów. Przychody w formie ryczałtu rozlicza się, płacąc podatek według odpowiedniej stawki, związanej z rodzajem wykonywanej czynności. Warto zaznaczyć, że ewidencja przychodów jest dokumentacją prowadzoną oddzielnie dla każdego roku podatkowego. W jej zakres wpisują się wyłącznie przychody z prowadzonej działalności. Wszelkie zapisy znajdujące się w ewidencji przychodów muszą być poparte dokumentami przechowywanymi ze względu na możliwość kontroli z urzędu skarbowego.

Prowadząc ewidencję przychodów, warto pamiętać, że nie ma obowiązku wystawiania rachunku lub faktury osobie fizycznej, która nie prowadzi działalności, jeśli o to nie poprosi. Zapisy w ewidencji przychodów dokonywane są w takiej sytuacji na podstawie dowodu wewnętrznego. Dokumenty, na podstawie których dokonuje się zapisu to wspomniane faktury VAT oraz rachunki, a także faktury, noty korygujące i dokumenty celne. Ewidencja musi być prowadzona w sposób rzetelny i niewadliwy, co za tym idzie, zapisy muszą być zgodne ze stanem rzeczywistym i regulacjami prawnymi.

Jak prowadzić ewidencję przychodu?

Możliwe jest prowadzenie ewidencji przychodu w sposób ręczny oraz przy użyciu przeznaczonych do tego wyspecjalizowanych programów, w których musi zostać zastosowany odpowiedni układ tabelaryczny. Należy pamiętać, że zapisów dokonuje się chronologicznie i nie później niż do dwudziestego dnia kolejnego miesiąca. Można wykonać to samodzielnie, jednak błędy i niewpisane kwoty nie mogą przekraczać 0,5% przychodu wykazanego do momentu kontroli lub na dany rok podatkowy.

Prowadzenie ewidencji przychodu może okazać się trudnym zadaniem. Z tego względu jako wykwalifikowane biuro rachunkowe oferujemy usługi sporządzania rejestru VAT, które pomogą w odpowiednim rozliczeniu się przed urzędem skarbowym. Warto jednak zaznaczyć, że o rozpoczęciu prowadzenia ewidencji przez biuro rachunkowe należy poinformować urząd skarbowy w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy. Urząd skarbowy potrzebuje informacji o miejscu przechowywania ewidencji, która w przypadku samodzielnego jej prowadzenia mieściłaby się pod adresem siedziby firmy.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.